Tutkimuksessa arvioitiin kahdeksaa eri osa-aluetta: hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. TAKKintulokset olivat kaikilla osa-alueilla erinomaiset tai hyvät. Maineen keskiarvo on erinomainen 4.07.
Maineella on suora vaikutus toimintaan, eli sidosryhmätukeen. Myös sidosryhmätuki TAKKia kohtaan on lähes erinomaisella tasolla (3.96). Yritysasiakkaat ovat valmiita ostamaan TAKKista ja suosittelemaan TAKKia sekä luottavat TAKKiin.
- Keskeinen tehtävämme on huolehtia yritysten ja organisaatioiden osaamistarpeista. Tutkimuksen tulokset kertovat, että koulutustuotteemme ja palvelumme osuvat tarpeeseen ja olemme onnistuneet myös viestimään niistä, toteaa viestintäpäällikkö Marjo Nieminen tyytyväisenä.
TAKKin vaikuttavin vahvuus on tutkimuksen mukaan vuorovaikutus. Se, miten pidetään yhteyttä ja kuullaan asiakkaita. Potentiaalinen vahvuus on työnantajakuva: osalla vastaajista ei ole vielä mielikuvaa TAKKista työnantajana.
- Tämä on mahdollisuus, johon tartumme viestimällä jatkossa aktiivisemmin arjestamme, kulttuuristamme ja tekijöistämme.
Tutkimuksessa olivat kohderyhmänä TAKKin yritysasiakkaat. Suurin osa vastaajista oli oppisopimus- ja/tai koulutussopimustyönantajia. Vastaajina oli lisäksi otos yrittäjä- ja esihenkilötutkintoja suorittaneita.
Viime vuonna TAKK oli ammatillisten oppilaitosten maineikkain
TAKK on tehnyt yhteistyötä T-Median kanssa vuodesta 2017 alkaen. Viime vuonna kohderyhmänä oli ns. suuri yleisö, ja silloin mitattiin ammatillisten oppilaitosten mainetta koko Suomen kattavasti. TAKK oli silloin ammatillisten oppilaitosten maineikkain.
Luottamus&Maine-tutkimus on T-Median vakioitu sidosryhmäkysely, joka perustuu tilastotieteeseen ja data-analytiikkaan.