Tehosta työtäsi tekoälyn avulla, opi käyttämään markkinoinnin työkaluja tuloksellisemmin ja hio sosiaalisen median kanavien sisältöä monipuolisemmaksi ja kiinnostavammaksi.
Tässä koulutuksessa syvennymme monipuolisesti markkinoinnin maailmaan ja otamme rohkeasti käyttöön tekoälytyökaluja osaksi omaa markkinointityötä.

Tavoite

Opit suunnittelemaan ja toteuttamaan digitaalista markkinointia, verkkokauppaan liittyviä asioita ja kehittämään asiakaskokemusta tai -prosesseja palvelumuotoilun työkalujen avulla.

Kohderyhmä

Koulutus sopii henkilöille, joiden toimenkuvaan kuuluu markkinointiviestintää tai jotka toimivat yrittäjinä. Koulutuksen osallistujalla tulee olla perusymmärrys markkinoinnista ja valmius syventää osaamistaan. Osa koulutuspäivistä on hybridiopetusta (lähiopetus, jonka lisäksi näihin päiviin on etäosallistumismahdollisuus) ja osa päivistä toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena (Teams). Koulutuksen aikana analysoidaan ja kehitetään oman työpaikan tai oman yrityksen digimarkkinointia.

Toteutus

Koulutus toteutetaan oppisopimuskoulutuksena ja koulutuksen aikana suoritetaan liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala (150 osp). Osaaminen osoitetaan näyttöinä markkinoinnin työtehtävissä.

Oppisopimus edellyttää, että työskentelet vähintään 25 tuntia viikossa tutkinnon perusteiden mukaisissa työtehtävissä tai päätoimisena yrittäjänä. Lisäksi yrittäjän oppisopimuksessa on oltava lakisääteisesti yel- tai myel- vakuutettu.

Työpaikalla oppimista ohjaa ja arvioi työpaikkaohjaaja tai toinen yrittäjä/mentori (yrittäjän oppisopimus).

Sisältö

Koulutukseen sisältyy opetusta markkinointiviestinnästä, tekoälyn käytöstä, palvelumuotoilusta ja projektinhallinasta.

Oppiminen muodostuu lähiopetuksena/hybridinä tai verkossa pidettävistä valmennuspäivistä, etäopinnoista ja omissa työtehtävissä tai omassa yrityksessä toteutettavista kehittämistehtävistä (esim.  hakukoneoptimointi, markkinointisuunnitelma, verkkosivuston asiakaskokemuksen kehittäminen ja digimarkkinoinnin analysointi). Osaan teemoista liittyy myös workshop, jossa syvennetään aiheen osaamista. 

 Päivien teemoja ovat:

  • markkinointistrategia
  • perehdytys tekoälyyn
  • markkinointiviestintä ja brändinhallinta
  • valokuvat ja videot markkinoinnissa
  • sisältömarkkinointi ja tekoäly sisältömarkkinoinnissa
  • Canva: kuvat ja julkaisut
  • digimarkkinointi - SoMe
  • digimarkkinointi - verkkosivut ja SEO
  • digitaalisen markkinoinnin analysointi
  • verkkosivuston ja verkkokaupan asiakaskokemus
  • palvelumuotoilu
  • projektinhallinta

Useimmat päivät sisältävät myös tekoälyn hyödyntämistä kyseisessä teemassa. 

Ajankohta

5.9.2024—30.9.2025

Kesto

Noin vuosi, henkilökohtaistaminen voi vaikuttaa koulutuksen kestoon.

Paikka

Osa koulutuspäivistä on lähi-/hybridiopetusta TAKKin Nirvan kampuksella (Kurssikeskuksenkatu 11) ja osa päivistä toteutetaan kokonaan verkko-opetuksena (Teams).

Hinta

Oppisopimuskoulutus on maksuton.

Koulutusta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Hakeutuminen

Hakuaika: 12.4.2024—15.8.2024

Perustelethan hakemuksessasi, miksi sinut pitäisi valita koulutukseen. Edellytämme sinulta sitoutumista ja aitoa halua kehittää osaamistasi ja yrityksen toimintaa (yrittäjä- tai työntekijäroolissa). Täytäthän kaikki hakulomakkeessa kysytyt kentät huolellisesti.

 

It seems that You are from outside EU. Non EU-students are eligible to apply for tailor-made vocational programs. The non-EU programs are always done in collaboration with a local partner. Read more.

Lisätiedot

Olemme mielellämme avuksi, mikäli sinulla on kysyttävää.

Tampereen Aikuiskoulutuskeskus TAKK

Kouluttaja Aino-Maija Kyykoski
puh. 044 7906 456, aino-maija.kyykoski@takk.fi

Koulutussuunnittelija Tuija Pohjansaari-Kirmo
puh. 044 7906 434, tuija.pohjansaari-kirmo@takk.fi

Oppisopimusasiat
Oppisopimuspäällikkö Harri Huhdanpää
puh. 044 7906 473, harri.huhdanpaa@takk.fi